fredag 24 juli 2009

Jag saknar Musiken!



















Musiken är mitt liv!

Jag saknar musiken nått så otroligt mycket! för att ni som läser ska förstå ska jag förklara vad jag menar med det.

Jag gick i musik skola från 7-9:an, och då var musiken överallt. På rasterna kunde vi vara i musik salarna och spela piano, trummor, gitarr till och med ukulele och mandolin(även om inte jag kunde spela ukulele och mandolin).

Vi hade kör lektionen två dagar i veckan, vi hade musikteori (Det var jag inte så bra på och det var inte så kul) men det var ändå musik. Vi hade även ensamble som var den roligaste lektionen på hela veckan! Man spelar i en grupp och så får vi låtar vi ska spela och öva på tills våra konserter. Så nu kanske ni förstår lite iallafall. Jag hade musik omkring mig hela dagarna.

Nu går jag bageri och konditori som utöver det är rolig men vi har inga musik lektioner och kommer inte ha det under dom tre åren jag går på gymnasiet.
Men jag har en keyboard som jag klinkar på ibland, och så ska jag börja hos en sång pedagog i höst, bara jag kommer ihåg att boka tid.

Ha det så bra så länge! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar